INHOUD Naar aanleiding van de korte film Wolkenzusje uit het IDFA docschool programma gaan we aan de slag met het verbeelden van emoties in een korte geanimeerde documentaire.
VERLOOP De leerlingen kijken de korte film Wolkenzusje en deze bespreken we klassikaal. Wat was het verhaal, welke emoties konden we herkennen en kwamen voorbij in de film? Hoe werden deze in beeld gebracht? De film wordt besproken op het niveau van de groep. De leerlingen gaan aan de slag met het verbeelden van de emoties: verdriet en vreugde. De leerlingen kunnen naar wens een eigen herinnering verbeelden.
Leerdoelen
• Leerlingen leren emotie verbeelden
• Leerlingen leren over de animatietechniek
• De verbeeldingskracht van de leerlingen wordt gestimuleerd
Het resultaat is een poëtisch bewegend beeldverhaal. De korte animatiefilm is een opeenvolging van bewegende tekeningen door de leerlingen gemaakt.
De Animatiebus komt naar school alle benodigdheden voor de workshop. Jullie hoeven slechts papier en scharen klaar te leggen. De workshop is te boeken als onderdeel van de IDFA scholierenvoorstellingen of als losse workshop.